מהן אופציות בינאריות ומה היתרונות שלהן?

בשנים האחרונות נשבר המונופול של גופים פיננסים גדולים כגון בנקים ובתי השקעות בכמה וכמה תחומי פעילות. מצב זה נוצר בין היתר בזכות האפשרות של הציבור הרחב להשתתף במסחר בשוק ההון באמצעות פלטפורמות מסחר באינטרנט, שם ניתן לבצע פעולות של קניה ומכירה באופן עצמאי.

מאת: מערכת האתר של משה טיסונה

משה טיסונה

אופציות בינאריות (arztsamui)

אחד המוצרים המעניינים בעולם המסחר האינטרנטי בשוק ההון נקרא אופציה בינארית. למרות השם הדומה, לא מדובר על מוצר פיננסי זהה לאופציות שנסחרות בבורסה לניירות ערך, אלא על מוצר פיננסי מעט שונה, עם כמה יתרונות שכדאי להכיר.

למעלה ולמטה

אופציה בינארית, בדיוק כמו אופציה רגילה, הינה מוצר פיננסי שמתייחס לנכס בסיס כלשהו. הנכס יכול להיות למשל מניה בארץ או בחו”ל, לרוב של חברות גדולות ומוכרות. במקרים אחרים, נפוצים מאוד, נכס הבסיס יהיה ביצועיה של בורסה מסוימת או של קבוצת מניות מובילה בבורסה רשמית בעולם. קבוצת מניות זאת מכונה גם מדד, כך שאופציה בינארית יכולה לאפשר השקעה בנכס כגון מדד ת”א 25, מדד s&p, מדד ftse ואחרים.

בדומה לאופציות וותיקות, המשקיע למעשה מעוניין שנכס הבסיס ישתנה באופן שאותו הוא חוזה. משקיע אחד למשל יבקש להרוויח מעליה במחיר של טבע ואילו אחר יבקש להרוויח מירידת שערים כוללת בבורסה ניו יורק או בכל בורסה אחרת.

למרות הדמיון, יש כמה הבדלים שמהווים יתרון גדול לאופציות בינאריות:

  • שלא כמו בפעילות אחרת בשוק ההון, אפשר להשקיע גם סכומים קטנים, מה שמאפשר לכל מי שמעוניין בכך להצטרף.
  • אפשרות המסחר באינטרנט, בפלטפורמות מסחר און ליין מאפשרת השתתפות פעילה מכל מקום ובכל שעה. אפשר לקנות אופציה בינארית ברגעים ספורים, בלי כל קושי.
  • טווח זמן – אופציה בינארית מתבססת לרוב על מצב השוק בטווח הזמן המידי או הקצר מאוד. לכן, אין צורך להעריך מגמות ארוכות טווח וסבוכות. כל מה שצריך לעשות הוא להניח לאן נכס הבסיס שואף להגיע בדקות הקרובות, בשעה הקרובה ואולי מעט יותר מזה.
  • פשטות – כל מה שצריך זה לשער את כיוון השינוי הצפוי של נכס הבסיס – למעלה או למטה. שלא כמו באופציה סטנדרטית ותיקה, אין משמעות לגובה השינוי, מה שמבטיח פשטות ובהירות.

כבר בגיל צעיר עמד מאחורי משה טיסונה רזומה מרשים, הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל”ן בארץ ובעולם. 

אודות משה טיסונה

משה טיסונה נולד בשנת 1976 וכבר בגיל צעיר עומד מאחוריו רזומה מרשים, עשיר ומגוון הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל"ן בארץ ובעולם.
פורסם בקטגוריה כללי, מאמרים כלליים, משה טיסונה, שוק ההון, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *