מתוך ynet: כיצד השינויים בבורסה ישפיעו על קופות הפנסיה?

כספי החסכונות והפנסיה מושקעים בשוק ההון והתנודות החדות בשווקים כיום יכולות להשפיע על קופות הגמל והפנסיה, כך על פי כתבה שפורסמה באתר ynet. עם זאת, אין באמת סיבה להיבהל ולמשוך את הכסף.

מאת: משה טיסונה – צוות האתר

לחצו על התמונה על מנת לקרוא את הכתבה המקורית באתר ynet

לחצו על התמונה על מנת לקרוא את הכתבה המקורית באתר ynet

עם השנים חלו שינויים משמעותיים בשוק ההון בישראל והוא נהיה משוכלל וגלובלי יותר. המדינה החליטה לא לממן את החוסכים לפנסיה בדמות אגרות חוב עם תשואה מובטחת, וההשקעות הפכו לליברליות יותר כפי שמקובל בעולם המערבי. המצב כיום הוא שלמעט קרנות הפנסיה, אף אפיק פנסיוני אינו זכאי לסבסוד על חשבון המדינה.

לזאת יש השפעה על הכסף שנמצא בקופות הגמל והפנסיה. בימים אלו אנו חווים טלטלה לא קטנה בשוקי ההון בעולם, שמשפיעה באופן ישיר על החסכונות שלנו, וסביר להניח שבסיכום חודש אוגוסט בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל, נחווה תשואה שלילית משמעותית.

עם זאת, חשוב לזכור ששוק ההון הוא מחזורי ויש תקופות של עליות ושל ירידות, כך שלאורך השנים ההשקעה מניבה תשואה. בנוסף לכך, הוכח במשברים קודמים שמי שמבצע פעולה אינסטינקטיבית כתוצאה מלחץ, מפסיד ולרוב יגרום לעצמו נזק.

משה טיסונה נולד בשנת 1976 וכבר בגיל צעיר עומד מאחוריו רזומה מרשים, עשיר ומגוון הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל”ן בארץ ובעולם.

אודות משה טיסונה

משה טיסונה נולד בשנת 1976 וכבר בגיל צעיר עומד מאחוריו רזומה מרשים, עשיר ומגוון הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל"ן בארץ ובעולם.
פורסם בקטגוריה בורסה, חדשות, משה טיסונה, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *