כעת זה רשמי: עסקאות במזומן – רק עד 10,000 שקל

ועדת לוקר הוקמה לפני כשנה במטרה להילחם בהון השחור ובהלבנות ההון, לאחר שהעריכו כי שיעור הכלכלה השחורה בישראל מהתוצר הוא 20%, מה שמביא לאובדן הכנסות ב-40-50 מיליארד שקל בשנה. אחת מהמלצות הועדה הייתה להפחית את השימוש במזומן ובצ’קים מוסבים והגדלת השימוש באמצעי תשלום אלקטרוניים. 

מאת: צוות האתר של מושיק טיסונה

מושיק טיסונה

לחצו להגדלה

כעת זה רשמי – ניתן לבצע עסקאות במזומן רק עד סכום של 10,000 ש”ח. על פי כתבה שהתפרסמה באתר גלובס, שנה לאחר שתושלם החקיקה יוחמר הרף ל-5,000 שקל. הממשלה אישרה את ההמלצות פה אחד והוחלט כי עסקאות שיבוצעו מעבר למגבלה זו, ייחשבו עבירה פלילית שבגינה יוטל קנס.

חלק נוסף ברפורמה עוסק בהגבלת השימוש בצ’קים, מכיוון שצ’קים סחירים משמשים תחליף למזומן, ולכן יש להפעיל עליהם את אותן המגבלות שיופעלו על מזומן. מכאן, שתופעל מגבלה של מסחר בצ’קים עד 5,000 שקל. בשלב הבא לא ניתן יהיה לסחור בצ’קים כלל.

כבר בגיל צעיר עמד מאחורי משה טיסונה רזומה מרשים, הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל”ן בארץ ובעולם. 

אודות משה טיסונה

משה טיסונה נולד בשנת 1976 וכבר בגיל צעיר עומד מאחוריו רזומה מרשים, עשיר ומגוון הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל"ן בארץ ובעולם.
פורסם בקטגוריה חדשות, משה טיסונה, שוק ההון, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *