איפה כדאי להשקיע את הכסף? טיפים לישראלי הממוצע

השאלה איפה כדאי להשקיע את הכסף מטרידה בעת האחרונה את מר ישראלי, הלא הוא הישראלי הממוצע. הבנקים, כידוע, משלמים כיום ריבית אפסית ומגוחכת על פיקדונות שקלים ועל תוכניות חיסכון. בנוסף, גם השקעה בנדל”ן איננה צעד פשוט לאור הציפיות של מומחים לקיומה של בועה במחירי הדיור.

מאת: משה טיסונה – מערכת האתר

משה טיסונה השקעות

איפה להשקיע את הכסף? (bplanet)

לאור כל זאת, בחרנו לספק כמה טיפים חשובים בתחום ההשקעות:

  • תיק השקעות מבוזר – כאשר רוצים לבצע השקעה חכמה, מומחים ממליצים על בניה של תיק השקעות מבוזר. תיק זה אמור לכלול מוצרי השקעה שונים ולמי שאין ידע בנושא מומלץ להיעזר באיש מקצוע הלא הוא יועץ ההשקעות או מנהל תיקים.
  • עניין של גיל – מומלץ להתאים את מבנה תיק ההשקעות לגילו של המשקיע. ככל שמדובר על משקיע מבוגר יותר כך ראוי להתאים תיק השקעות סולידי יותר ופחות מוטה סיכונים. ככל שמדובר על משקיע צעיר יותר, הרי שלטווח הארוך, לקיחה של סיכונים מסוימים תוכל להניב תשואת יתר במידה גבוהה יותר של וודאות.
  • הולכים על תעודת סל – תעודות סל הן מוצר השקעה חדש, יחסית, בישראל. באמצעות בחירה של תעודת סל ניתן למעשה לרכוש הרכב של מוצרי השקעה שונים כגון סל של מניות, סל של מתכות יקרות, אופציות ממנופות ועוד.
  • קרנות נאמנות – קרנות נאמנות הן מוצר השקעה מנוהל. ניתן לבחור סוגים שונים של קרנות, ברמות סיכון שונות, כאשר חלקן דומות למדי לתעודות הסל, עם הבדל מרכזי אחד. כאן, קיים איש מקצוע שעוסק בניהול אקטיבי ברמות שונות של אגרסיביות. ניתן לבחור קרנות מסוכנות ובעלות אפשרות לתשואה גבוהה או להסתפק בקרנות סולידיות, עם תשואה נמוכה.
  • משלבים גם מט”ח – על מנת לאזן את תיק ההשקעות, במיוחד לאור התנודתיות הרבה, יש המשקיעים גם במט”ח. למי שלא חובב סיכונים גבוהים, לא כדאי להיכנס להשקעות במינוף גבוה.
  • מק”מ ואג”ח – אפשרות נוספת להשקעה הינה בחירה באגרות חוב או מק”מ. יש להבדיל בין אג”ח ממשלתי, סולידי יחסית, לבין אג”ח חברות – מוצר השקעה מסוכן יותר. כדאי לשים לב לרמת הדירוג של האג”ח וכמובן לשיעור התשואה.

יש לציין שאין באמור לעיל משום המלצה.

משה טיסונה נולד בשנת 1976 וכבר בגיל צעיר עומד מאחוריו רזומה מרשים, עשיר ומגוון הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל”ן בארץ ובעולם.

אודות משה טיסונה

משה טיסונה נולד בשנת 1976 וכבר בגיל צעיר עומד מאחוריו רזומה מרשים, עשיר ומגוון הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל"ן בארץ ובעולם.
פורסם בקטגוריה מאמרים כלליים, משה טיסונה, שוק ההון, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *